Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Tømreren glemte isolering i mit nye køkken – hvad har jeg krav på?

    Jeg har fået lavet nyt køkken i min andelslejlighed (på 4. sal). Tømmeren tog i forbindelse med renoveringen noget træplade-beklædning af muren på indvendig...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg montere dampspærre og nyt gipsloft på det gamle listeloft?

    Jeg har ældre lofter (fra 1960) af øverst et gammelt gipsloft i små plader og udenpå disse er monteret listelofter (Vibopan el. lign årstal er ukendt, men...

  • Spørg Bolius

    Nyt badeværelse i kælderen, hvad gør vi med loftet og de synlige bjælker med sprækker?

    Kære Bolius Vi er ved at lave badeværelse i kælderen, hvor vi har blotlagt de gamle bjælker i loftet. De har nogle store sprækker. Skal disse sprækker fyldes...

  • Spørg Bolius

    Nyt tagpaptag drysser - er det normalt?

    Et 2årig tagpap tag drysser. Er det normalt ? Eller skal taget havde en belægning?

  • Spørg Bolius

    Må naboen sætte nyt hegn 10 cm fra fælles hegn, og hvad med vedligeholdelse?

    Hej. Vi har fået nye naboer og de sætter et hegn op på egen grund ca. 5-10 cm. fra det fælleshegn som vi har sat op i 1998. Vi er enige om at det er ok for os...

  • Spørg Bolius

    Kan vi selv reparere revner i pudsen - huset har udvendig isolering?

    På 10 år gammelt hus med facade af pudset Rockwool er pudsen begyndt at gå fra på visse områder. På andre områder forekommer der mikrorevner i pudsen som vi har...

  • Spørg Bolius

    Overdækning af terrasse - hvad giver mest lys til stuen og mindst støj når det regner?

    Vi kunne godt tænke os en overdækket terrasse, men er i tvivl om hvilket tagmateriale, der larmer mindst, når det regner. Vores soveværelsesvindue, som vil være...

  • Spørg Bolius

    Skjult vandskade efter fejl ved tilslutning af vaskemaskine - har firmaet der leverede og monterede ansvaret, også for følgeskader?

    Vi har købt en opvaskemaskine med montering. Vi har efter 8 måneder dog fundet ud af den ikke har været monteret korrekt og der derfor er sivet vand ud fra...

  • Spørg Bolius

    Er der råd i æbletræet så det kan det vælte i storm - eller kan vi redde træet?

    Vi har et stort æbletræ i haven. Træet går op i tre Store stammer. Den ene er skåret sf for mange år siden (før vores tid og vi har boet her i syv år). Der er...

  • Spørg Bolius

    Fugerne smuldrer i nyt typehus, firmaet siger manglende vedligeholdelse – men vi mener det er en byggefejl?

    Hej Bolius Vi har bygget hus med typehusfirma, opført i 2011. Vi har konstateret på vores vestvendte vægge er fuger der er begyndt at smuldre, samt soklen...