Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan man få fat i en ny men oprindelig finérdør fra 50'erne – eller kan den repareres?

    Vi skal skifte en dør fra 50'erne, der er blevet slidt af at være badeværelsesdør. Døren har slået sig og kan ikke lukkes. Hvor kan man få en anden brugt...

  • Spørg Bolius

    Kan vi bygge endnu et skur på grunden - og kræver det byggetilladelse?

    Hej Bolius, Kan i hjælpe med om vi må bygge et skur, samt om det kræver byggetilladelse. Vi vil gerne bygge et redskabsskur og cykelrum - skur og cykelrum...

  • Spørg Bolius

    Har brugt gaffatape til samlinger af dampspærre - er det ulovligt hvis huset sættes til salg?

    Hej Bolius. Vi hjalp i 2008 vores datter og svigersøn med at renovere et gammelt hus. Vi tapede samlingerne i dampspærre med gaffatape. Nu er spørgsmålet: i...

  • Spørg Bolius

    Revner i stuk og loft - hvordan reparerer vi det?

    Vores stik i stuen revner, hvordan reparerer vi den? Vi har sat filt på loftet, men trods det revner det - kan vi gøre noget?

  • Spørg Bolius

    Revner i tagpap, hvordan reparerer jeg det?

    Har nogle revner/sprængninger i mit tagpap tag. Hvordan opstår disse og hvordan reparerer jeg dem bedst?

  • Spørg Bolius

    Naboen har bygget ulovligt, højere og tættere på skel end i byggetilladelsen - kan kommunen bare lovliggøre det?

    Vores nabo har været igang med en omfattende ombygning. Der er byggetilladelse til projektet, men byggeriet har ikke overholdt den oprindelige byggetilladelse...

  • Spørg Bolius

    Kan vi at hindre naboens japansk pileurt spreder sig over skellet - med en robotplæneklipper?

    Hej Tak for artikel om bekæmpelse af japansk pileurt ?? Og for et godt nyhedsbrev... Vi har en del japansk pileurt i haven - vokser over fra naboen, som ikke...

  • Spørg Bolius

    Skal græsplænen have en tur med plænelufteren?

    Hej Bolius Vores græsplæne blev etableret i efteråret 2018. Pga. varmen den sommer/efterår blev den etableret lige sent nok til, at kunne få ordentlig fat. Det...

  • Spørg Bolius

    Kan det være sundhedsskadeligt for mine børnebørn at flytte ind i helt nybygget og nymalet hus?

    Vore børn står og skal flytte i nybygget hus 02 marts ( på mandag ) Der går malere og håndværkere helt til indflytningstidspunktet. Der er 2 børnebørn på 7 og 5...

  • Spørg Bolius

    Må naboen bruge fælles hegn til skur?

    må man bruge vores fælles raftehegn som del af et skur i skel