Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan vi opsige aftalen og skifte håndværker - vi har ikke været helt tilfredse?

    Kære Bolius Vi er igang med en renovering af vores hus. Vi er interesserede i at vide om man har mulighed for at trække sig ud af et tilbud, før alt arbejdet er...

  • Spørg Bolius

    Hvorfor lugter tøjet af sommerhus, selvom sommerhuset er tørt og uden skimmelsvamp?

    Til rette vedkommende. Sommerhuset er opført i 1959 og udviddet i 1954, opført i betonelementer med celotex plader - jeg er bekendt med at disse har været...

  • Spørg Bolius

    Hvordan holder jeg bedst de nye have fliser pæne - imprægnering eller?

    Hej, Vi har netop fået anlagt nogle 60x60 fliser i indkørsel og på terrassen i antracit. Det samlede areal udgør omkring 250m2. Flisen er flot, men også...

  • Spørg Bolius

    Vedligeholdelsesplan siger at skal taget skiftes nu, min miljøbevidsthed at det kan holde længere – kan overvågning med sensorsystem forlænge levetiden?

    Hej , Vi har fået udarbejdet en tilstandsrapport for vores ejendom (24 ejerlejligheder) fra 1904. Ligesom ved den sidste gennemgang for 11 år siden påpeger...

  • Spørg Bolius

    Forældrekøbslejlighed skal sælges - men har opdaget skimmel i væggen?

    Hej Bolius. For tre år siden købte jeg en ejerlejlighed i Aarhus. Det er et forældrekøb, da min datter bor i lejligheden. Lejligheden er ”opført” ca. 2002 i et...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg nemt renovere/opdatere det gamle badeværelse med silkecement på vægge og gulv?

    Mit nye hus fra 1966 med badeværelse i den brune og olivengrønne stil skal opdateres. Det er 4 m2. Jeg planlægger ikke at ændre placering af installationer Der...

  • Spørg Bolius

    Bygger sommerhus med jordvarme - varmtvandsbeholder eller gennemstrøms?

    Hej, Jeg er ved at få bygget et større sommerhus - ca. 160 m2. Huset bliver jo BR18 og selvfølgelig moderne (!) Opvarmning med jordvarme. Stedet er Drøsselbjerg...

  • Spørg Bolius

    Hvordan får vi etableret gulvvarme i hus med krybekælder?

    Vi har overtaget en et plans hus fra 1971 hvor vi gerne vil have gulvvarme, i første omgang køkken stue og gang. Der er krybekælder med betondæk og jeg har...

  • Spørg Bolius

    Er der regler for (naboens) udendørs pizzaovn?

    Hej Bolius, forsøger igen da I stadig ikke har svaret os. Er der regler for hvor tæt en Pizza ovnhvor der tændes/brændes men brænde må stå på skel ? Og hvor høj...

  • Spørg Bolius

    Malede udvendig træværk sidste år - er de sorte prikker skimmel eller?

    Sidste sommer malede jeg udvendigt træværk med hvis superdækkende maling fra husets opførelse i 2003. Der fremstår nu ligesom små sorte prikker overalt, hvor...