Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Opstigende grundfugt - er omfangsdræn løsningen?

    Omfangsdræn til opstigende grundfugt. Kære Bolius. Kan omfnagsdræn fremtidssikre eller løse udfordringer mod opstigende grundfugt? Når jeg læser om...

  • Spørg Bolius

    Vil fjerne hæk for for at bygge skur - hvad kan vi gøre når naboen siger nej?

    Jeg vil bygge en carport med redskabsrum med langside i naboskel. I naboskellet står en hæk, som det er nødvendigt at fjerne, for at grave op for fundament og...

  • Spørg Bolius

    Opbevaring i helt skur – men tøj og klapvogn lugter af mug?

    Hej Bolius, vi bor i et ca 3 år gammelt boligforenings rækkehus, hvor der er et tilhørende skur. Skuret har ventilations "åbninger", men alligevel dannes der...

  • Spørg Bolius

    Ulovligt arbejde i andelslejlighed, håndværkeren konkurs - køber mener at vi som sælgere skal betale regningen?

    Hej Bolius Vi solgte vores andelsbolig august 2019 og selvom handlen gik nemt er der opstået problemer efterfølgende. Vi fik i 2017 lavet 1. sal i...

  • Spørg Bolius

    Huset har været ubeboeligt efter skade, så får (ejendoms)SKAT tilbage – nu kræver forsikringsselskabet at få pengene?

    Mit hus har været ubeboeligt i forbindelse med en vandskade og jeg er blevet genhuset på forsikringens regning. Nu har jeg fået ejendomsskat tilbage fra SKAT...

  • Spørg Bolius

    Må jeg supplere med varmepumpe når jeg har fjernvarme?

    Mit spørgsmål går på om jeg må ændre min opvarmning fra radiator (fjernvarme) til luft-til-luft varmepumpe på 1. salen i mit hus? En lidt længere forklaring af...

  • Spørg Bolius

    Kan behandling med ozon fjerne skimmelsvamp i sommehus og møbler?

    Kan Bolius be-eller afkræfte, at behandling med ozon har neutraliserende/eliminerende virkning på skimmelsvampesporer i vægge, gulve og møbler. Der tilbydes på...

  • Spørg Bolius

    Kan vi beskære toppen af fyrretræerne?

    Kære Bolius! Ved vort sommerhus er der fyrretræer, der i ydersæsonen tager noget af solen fra terrassen. Kan vi klippe toppen af dem? Kan se, at de er blevet...

  • Spørg Bolius

    Skur indberettet til BBR, kommunen kræver enten nedrivning eller lovliggørelse - er lovliggørelse mulig?

    Vi har meddelt ændringer til BBR angående haveskur samt drivhus der ikke tidligere har været indberettet. Vi har nu fået besked fra kommunen at arealet udgør...

  • Spørg Bolius

    Produkter til bekæmpelse af alger og ukrudt er ifølge producenten uskadelige for miljøet - men kan man være sikker?

    Ecostyle produkter til ukrudtsbekæmpelse og algebekæmpelse skulle ifølge producenten være miljøvenlige og uskadelige for miljøet, selvfølgelig forudsat man...