Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Nyt terrazzogulv i badeværelse - skal der vådrumsmembran eller er det vandtæt?

    Skal der vådrums mebranunder et terrazzogulv eller er det en vandafvisende gulvbeløgning

  • Spørg Bolius

    Må jeg lovligt skifte gammelt oliefyr ud til nyt og bedre oliefyr - eller skal jeg vælge anden varmekilde?

    Hej, er det stadig lovligt at skifte et gammelt oliefyr ud med et nyt? Er det lovligt at skifte til et ikke-konserende: Baxi Gavina 30 GT Plus Eco? Det er...

  • Spørg Bolius

    Hvor mange tilbud på håndværkerarbejde må vi indhente?

    Hvor mange tilbud må en grundejerforening indhente på et byggeprojekt på 100.000 - 300.000 kr? Må grundejerforeningen ved udbud til 3 håndværkere vælge det, der...

  • Spørg Bolius

    Hvilken maling skal vi bruge til træsommerhuset, og skal vi fjerne gammel maling?

    Vi har et ca. 15 år gammelt sortmalet sommerhus. Vi har haft det i ca, 4 år - og vil gerne male det i år med malingen/træbeskyttelsen Jotun Demi-Dekk. Vi ved...

  • Spørg Bolius

    Må naboen fylde haven med trampolin, terrasser, gynger og så også bygge en shelter - eller kræver det byggetilladelse?

    Hej Jeg er medejer af et sommerhus Min genbo vil gerne glæde sine og naboens børn og mine børnebørn, når de også er i huset samtidig - så genboen har etableret...

  • Spørg Bolius

    Nybygget hus lever ikke op til lovede energikrav - kan vi kræve det?

    Hej Bolius. Vi bor i et nybygget hus fra august 2019, der er BR2015. Her på jeres sider kan jeg læse om nogle beregninger, hvor jeg kan regne mig frem til at...

  • Spørg Bolius

    Bryggersgulv reetableret efter vandskade, er det krav at der skal være fald på gulvet?

    Hej. Jeg har haft en vandskade og har fået reetableret hele bryggerset med nyt gulv. Vi havde et uheld med en slange fra vaskemaskinen og derfor løb der vand ud...

  • Spørg Bolius

    Stor prisforskel på spagnum – er der også forskel på kvalitet og vækstbetingelser for rododendron?

    Hej Bolius, Vi er i gang med et større haveprojekt, og skal i den forbindelse have gravet ud til surbundsbed (rhododendron og andre surbundsplanter/blomster)...

  • Spørg Bolius

    Solsejl - stolperne skal graves langt ned for at holde til trækket - hvad med mine jordvarmeslanger?

    vi ønsker at opsætte et solsejl over vores terrasse. I den forbindelse skal vi have sat en stolpe i græsplænen. Som jeg forstår det bør en sådan stolpe graves...

  • Spørg Bolius

    Bygger udestue - er der krav om radonsikring?

    hej, jeg er ved at skulle bygge en ny udestue, det bliver med støbt isoleret fundament er der krav om at der skal være radon spærre ? mit hus er fra 1985 og der...