Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Købte hus der ifølge sælger og tilstandsrapport var i god stand, står trods ejerskifteforsikring med store udgifter - hvem har ansvaret?

    (Kort forklaret) Vi købte et hus, hvor vi fik at vide at alt var i den skønneste orden – Dette var ejendomsmæglers ord (og sælgers) Der var få fejl på huset,...

  • Spørg Bolius

    Nyt tagltag - vi synes det er for spraglet, men er afvigelserne i farve ok?

    Kære Bolius Vi har i 2018 fået lagt et rødt tegltag fra Randers Tegl på vores fritidshus. Vi ønskede en relativt ensartet tag, da vores røde murstenshus er...

  • Spørg Bolius

    Udskiftning oliefyr - skal vi vælge pillefyr, luft til vand varmepumpe eller jordvarme?

    Vi har et 167 m2 gammel ejendom på ærø som pt er opvarmet med oliefyr. Vi planlægger at bygge en tilbygning i 2 plan på ca 100 m2. Vi vil også indstallere en ny...

  • Spørg Bolius

    Hvordan sikrer vi at døren bliver så tæt, at vi helt undgår træk?

    <p>Hej Bolius</p> <p>Vi er ved at få etableret "egen udgang til baggård" i vores lejlighed. Jeg er pga sclerose/føleforstyrrelser uhyre følsom for træk og vil...

  • Spørg Bolius

    Nyt tagpap utæt efter første regnskyl - hvad er fejlen og hvordan kan vi udbedre?

    Hej Vi har lige fået lagt tagpap (Icopal Topsafe mono 512 PG) på ny carport med skur.I forbindelse med det første regnskyld konstater vi at taget er utæt og...

  • Spørg Bolius

    Er fritlagte spær i lejlighed ulovligt - kan det løses med brandmaling?

    I forbindelse med salget af min tidligere andelsbolig, har den nye ejer lavet en indsigelse, eftersom hun har hyret en tilsynsmand, som har vurderet at...

  • Spørg Bolius

    Nogle af vores hindbærbuske er gået ud – kan resten reddes?

    Vi har tidligere haft ca 20 meter med hindbær. Sidste år var der bare pletter i rækken og i år er der rigtig mange af hindbær buskene der ikke kommer igen. Vi...

  • Spørg Bolius

    Udskudt generalforsamling, hvem har adgang - ejeren ved indkaldelsen eller ved afholdelsen?

    Hvem har adgang til udskudt generalforsamling ? ejer på det tidspunkt hvor indkaldt er udsendt og planlagt generalforsamling skulle afholdes eller den nye ejer...

  • Spørg Bolius

    Har jeg som lejer krav på at min entredør bliver indbrudssikret?

    Etablering af karmsikring ved adgangs dør. Det Kriminalpræventive Råd oplyser flere anbefalinger til sikring af en bolig. En af disse anbefalinger handler om...

  • Spørg Bolius

    Datter flytter i stuelejlighed - skal vi være bekymrede for radon?

    Vores datter har fået en lejlighed i Kbh N. Det er i stuen, og der er kælder under. Da vi ikke kan måle Radon i denne periode, hvor vi nærmer os sommer, ved vi...