Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Byggefirma siger at vandskuret facade kun holder 1 år og derefter skal males – kan det være rigtigt?

    Hej Vi har lige fået bygget et nyt hus. Huset er blevet vandskuret med noget der hedder Dura puds hvid. Huset blev muret slut nov. 2019 og vandskuret primo dec....

  • Spørg Bolius

    Hvordan kan jeg se om stolperne stadig er stærke og ikke nedbrudte - så jeg risikerer taget falder ned?

    Hej. Jeg byggede i 1998 en 50m2 dobbelt carport med cement tagsten og redskabsskur. Carporten holdes af 6 12x12cm trykinprægnerede stolper som jeg også malede...

  • Spørg Bolius

    Hus har flot Tilstandsrapport - skal vi købe eller være nervøse for fugt i facaden og andre skader?

    Hej Bolius. Vi er i forhandlinger om et huskøb, vores første. Og huset her har en flot tilstandsrapport. Der er dog ikke i den nævnt en tidligere vandskade som...

  • Spørg Bolius

    Hvilke dyr pusler i væggen og spiser isoleringen?

    Hej. Vi har for nyligt købt sommerhus i Nordsjælland. I en tilbygning har vi opdaget små bunker af isolering, der ser ud som tegn på et insekt eller lignende,...

  • Spørg Bolius

    Kan- og må jeg tage min flotte klematis med når jeg flytter?

    Hej Jeg har en stor flot klematis, som jeg gerne vil flytte, da vi har solgt vores hus, og klematisen har en special betydning for mig. Må jeg flytte den efter...

  • Spørg Bolius

    Hvordan får vi stolperne til legestativet til at stå stærkt og sikkert?

    Kære Bolius. Vi skal til at opføre et multi-aktivitetsstativ i træ. Stativet får fire hjørnestolper der forbindes via fire overliggere i træ, hvori der kan...

  • Spørg Bolius

    Hus med el-varme, hvordan får vi gulvvarme og skal vi have varmepumpe?

    Bor i et etplandshus fra 1974, med el-varme og en krysvarmeveklser for ventilation. Overvejer nu i forbindlse med renovering at udskifte el-radiatorer med el-...

  • Spørg Bolius

    Renovering gulv og terrændæk - skal der være radonmembran eller er betonlag tilstrækkelig sikring?

    Til rette vedkommende: Jeg er ved at renovere mit gamle hus, herunder grave ud, isolere og støbe nye betonrågulve. Bygningsreglementet anbefaler/kræver, at der...

  • Spørg Bolius

    Nyt badeværelse i lejligheden, gulvet kommer til at ligge højere end øvrige gulve - er det lovligt?

    Hejsa. Vi er ved at få nyt badeværelse i vores lejlighed. Og i den anledning har vi lige fået at vide af entreprenør at badeværelsesgulvet bliver nogle...

  • Spørg Bolius

    Må man parkere sin campingvogn i indkørsel og så benytte den som udestue eller gæsteværelse?

    Hej Bolius Når naboen holder med sin campingvogn i skel, hele året på nær nogle få ugers ferie, er det så tilladt at holde med strøm på? Jeg tænker her på...