Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Skal skrotte oliefyr, vil helst have varmepumpe men dyrt at undgå fjernvarme?

    Hej Jeg ha et spørgsmål omkring tilslutnings pligt i mørkøv by. Det er sådan at vores hus ik er lagt ind til fjern varm men begrun af tilslutnings pligten så...

  • Spørg Bolius

    Kan gammelt tegltag tætnes med tagkit?

    Jeg har et gammelt tegltag, der pt er understrøget med cement, må jeg understyge det med teglkit i stedet.

  • Spørg Bolius

    Ingen oplukkelige vinduer i værelserne og ingen K3 i Tilstandsrapporten - er det ikke en fejl Ejerskifteforsikringen skal betale?

    Ang. Flugtveje og redningsåbninger. Vi har købt et hus i slut 2018, og er grundet vi faldt over en artikel hos jeg stødt på emnet "Flugtveje og...

  • Spørg Bolius

    Hvordan fjerner vi strukturmalingen, eller strukturen så væggen bliver glat og kan males?

    Hej Bolius Vi har en bolig på omkring 180 m2 og i vores stue, badeværelser, køkken, gang, bryggers, entre og 2 værelser, er der maling på væggene der minder om...

  • Spørg Bolius

    Sommerhus har stået tomt, er der fare for legionella i varmtvandsbeholderen?

    Vi har et sommerhus i Frankring, vi af gode grunde ikke kan komme ned til nu. Der kommer nok til at gå ca. 9 måneder mellem vi var der sidst, og næste gang. Vi...

  • Spørg Bolius

    Skal jeg vedligeholde privat vej, selvom jeg ikke har udgang til vejen?

    Hej. Hvilke vedligeholdelsesforpligtelser har jeg i forhold til en privat vej, som er langs med min grund. Jeg er ikke grundejer af vejen, og jeg har ikke...

  • Spørg Bolius

    Fra eternitskifert til ægte skifertag - hvad med isolering, undertag og konstruktioner?

    Vi skal have udskiftet vores gamle 30 år + eternit (uægte skifer) tag til et nyt ægte skifer tag. Taget skal naturligvis isoleres efter gældende...

  • Spørg Bolius

    Vil renovere lejlighed og leje ud indtil børnene skal bo i den - kan jeg selv bestemme huslejen?

    <p>Hej Bolius</p> <p>Jeg har købt en lejlighed, i 2800 kongens Lyngby, som mine børn på et tidspunkt skal bo i. Indtil de skal flytte ind vil jeg gerne leje den...

  • Spørg Bolius

    Hvor tæt på huset må andre færdes på min strandgrund?

    I hvilken afstand må man passere min bolig beliggende på strandgrund. Der er en ubegroet strand ca 55 m fra boligen Min grund går til vandkanten

  • Spørg Bolius

    Bæredygtigt Tiny House - kan vi undgå betonfundament og bruge skruefundament?

    Hej Bolius Vi vil gerne bygge et Tinyhouse på 30m2 og har kigget på jordskruer, som i også har nævnt i en artikel om fundament. Både på grund af miljøet, vi...