Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Naboen bygger - hvordan undgår jeg selv at stå med de skader der kan ske på min ejendom?

    Min nabo er en erhvervsejendom, som er i gang med at opnå tilladelse til byggeri meget tæt på mit rækkehus, og i værste fald får de accept til at bygge helt op...

  • Spørg Bolius

    Har fået renset og malet taget, nu ligger der asbestslam i tagrummet - kan vi forlange det fjernet?

    Hej. Vi har fået renset og malet vores eternittag med asbest. I det tilbud vi fik, fremgik der, at de ville dække loftet af, men det har de ikke gjort. ...

  • Spørg Bolius

    Har radonsikret med nyt ventilationsanlæg der larmer så det generer - hvad gør jeg så?

    Hej, Vi fik for 6 måneder siden målt for radon i vores lille 87 m2 hus i Hvidovre. Det er fra 60erne og de tidligere ejer har installeret nye vinduer så at...

  • Spørg Bolius

    Nybygget hus omfangdræn, der sammen med tagvand føres til faskine - er det en sikker løsning?

    Jeg har fået bygget nyt hus, hvor der er drænet omkring. Grunden er ikke specielt fugtig og huset er uden kælder, men byggefirma lavede altid omfangsdræn. Det...

  • Spørg Bolius

    Nabobyggeri giver skader - hvordan defineres forskellen mellem revner der skal undersøges og så kosmetisk skade?

    Jeg er medejer af byejendom i 4 etager bygget i 1894. Ejendommen har fælles gavl med naboejendommen. I forbindelse med at naboen har gravet sin kælder ud og...

  • Spørg Bolius

    Kan vi komme ud af aftale med håndværker, da vores økonomiske situation ændret?

    Kære Bolius Vi har indgået en aftale med en håndværker om en indkørsel. Vi har nu fortrudt, da vores privat økonomi er ændret voldsomt. Hvordan er vores...

  • Spørg Bolius

    Hvordan vedligeholder jeg facaden, så den holder sig pæn længe - og hvad er det vigtigste når pengene skal prioriteres?

    Jeg er den lykkelige ejer af et lille landarbejderhus fra 40’erne. Det trænger til at få ordnet facaden, men jeg er meget i tvivl om, hvor meget der skal til,...

  • Spørg Bolius

    Kan en ejerforening af rækkehuse opløses - og så udstykkes til selvstændigt ejede boliger?

    kan en ejerlejlighedsforening der består af dobbelthuse og et rækkehus beslutte at ændre status til ejerboliger 7 boliger med privatw haer og et lille...

  • Spørg Bolius

    Køberne har sagt nej tak til Ejerskifteforsikring - bør vi så tegne sælgeransvarsforsikring?

    Vi har solgt vores sommerhus og har ifm salget skriftligt tilbudt køberne en ejerskifteforsikring. Dette har de imidlertid takket nej til. Vi har derfor...

  • Spørg Bolius

    Tør vi købe sommerhus i vandkanten - hvordan med forsikring og risiko for stormflod?

    Hej, Vi har kig på et sommerhus i Smørmosen på Thurø, og det er vores drømme-sommerhus i første række. Vi er desværre også bekendt med at området er sårbart for...