Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Ventilation/udluftning i hus med gulvvarme (naturgas)

    Hej, Nu er det ved at blive koldt og min kone og jeg diskuterer igen om "ventilationskanalerne/ udluftningskanalerne" i mange af h...

  • Spørg Bolius

    Varmtvandsbeholder contra gennemstrømsvandvarmer

    Vi bor i et rækkehus med fjernvarme og overvejer at skifte vores varmtvandsbeholder på 125 liter ud med en gennemstrømsvandvarmer. VVS ma...

  • Spørg Bolius

    brug af sommerhus til erhverv

    Hej I bolius Jeg ønsker info om flg. Når en familie har fået dispensation til at benytte et sommerhus til helårsbolig er det tilla...

  • Spørg Bolius

    Hvad er definition af 1 1/2-plans-byggeri?

    Vi har behov for mere plads i vores etplansvilla, og overvejer at bygge en 1. sal. Jeg er dog i tvivl om, hvad forskellen på 1 1/2 og to plan er i lovmæssig...

  • Spørg Bolius

    Hvem betaler for byggestrøm?

    Vi har for nylig bygget et arkitekttegnet hus, som vi i det store hele er godt tilfredse med. I forbindelse med afleveringen og betalingen f...

  • Spørg Bolius

    Ophavsret på et individuelt arkitekttegnet hus

    1. Et individuelt arkitekttegnet hus til en navngivet privat bygherre beskrives med billeder og en simpel plantegning i lokalavisens boligse...

  • Spørg Bolius

    - Vil der komme pærer på igen, hvis jeg beskærer pære-espalier?

    Hej John. Nyt hus med 40 år gammelt pæreespalier på husgavlen, som ikke er blevet passet. Hvordan og hvornår kan jeg beskære det, og vil der komme pærer på...

  • Spørg Bolius

    Har jordvarmeslanger betydning for hvordan vi kan anlægge haven, hvilke planter vi kan vælge og nedgravet trampolin?

    Hej. Vi er i fuld gang med at bygge hus (eller byggefirmaet gør det for os) og vi har fået lagt jordvarme ind/ned i en meters dybde. Er der nogle gode råd...

  • Spørg Bolius

    Ejerforening, ingen vil være med i bestyrelsen - hvad kan vi gøre?

    Jeg er formand for ovennævnte ejerforening, der består af 7 husstande. Bestyrelsen består af 3. Min udfordring er den årlige generalforsamling: Jeg har...

  • Spørg Bolius

    Er strygepuds bedre egnet til renovering af vægge i ældre arkitekttegnet funkishus, end filt/glasvæv?

    Kære. Jeg skal til at lave vægge på et gammelt arkitekttegnet hus fra 1933 i funkis stil. Har hørt at det nye er, at væggene bliver lavet i strygepuds ? - har...