Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan efeu skade murværket?

    Efeu isolerer mod frost og mod høje temperaturer. Efeu beskytter mod regn/fugt. Men er der også ulemper?

  • Spørg Bolius

    Løse tagsten i blæsevejr

    Vores betontagsten, der er 3 år gamle, er denne vinter begyndte at blive løse, når det blæser kraftigt. Hvad kan det skyldes, og hvad kan man gøre ved det?

  • Spørg Bolius

    Finansiering af nedrivning og overgang til byggegrund

    Vi købte i 2007 et helårshus på Bornholm som vi planlagde at renovere og udvide. Desværre viste det sig hurtigt, at huset var i meget d

  • Spørg Bolius

    hvad kan jeg tage i husleje

    Jeg har fået mulighed for at leje mit hus ud på 133 kvm. - men er i tvivl om hvor meget jeg må tage i leje. Jeg tænker det mest almindel...

  • Spørg Bolius

    Revner mellem gasbetonelementer

    Hvordan spartles revner i gasbeton bedst. Vi har gasbeton indervæg og muret ydervæg. Der er kommet revner enkelte steder hvor elementerne ...

  • Spørg Bolius

    Vurdering af hus

    Hvor går man hen når man er uenig med Kreditforeningens vurdering af sit hus? Vi bor i et atraktivt område Odense C hvor den gængse sal...

  • Spørg Bolius

    Splinter fra trægulve

    Både vores 100 år gamle fyrtræsgulve og de 10 år gamle gulve er begynte at sende/afgive små splinter. De er sæbebehandlede og bliver v...

  • Spørg Bolius

    pungvandlås

    Hvad er fordelene og ulemperne ved en pungvandlås ift. en "almindelig" vandlås, altså dem, der er formet som et "s"?...

  • Spørg Bolius

    Afløb i garage

    Jeg skal til at bygge nyt hus og en garage på 70m2. Må jeg lave et almindeligt afløb i garagen?

  • Spørg Bolius

    Hvordan ventilerer man bedst en isoleret garage?

    Jeg har en muret isoleret garage. Jeg vil gerne vide, hvordan jeg bedst ventilerer garagen.