Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Sløjfe/Opfyldning af kælder

    Hej Jeg har en lille kælder på 5,5m2 i mit hus fra 1907 som jeg gerne vil have sløjfet. Der er beton gulv og vægge. Vil gerne høre o...

  • Spørg Bolius

    Kirsebærtræ med problemer

    Vi har et 10 år gammelt kirsebærtræ, som i de seneste år har haft sammenkrøllede blade i slutningen af alle grene. Har du et bud på, hvad problemet kan være, og...

  • Spørg Bolius

    Max brede af fuge mellem murværk og vindue?

    Findes der retsningslinjer / lovkrav til max brede af fuge emllem murværk og vinduer. Jeg har fået isat nye vinduer og fugens brede er ...

  • Spørg Bolius

    Kastanjetræ

    Min nabo har et Kastanjetræ på 3 meters højde 1 meter fra skel, det er ikke noget problem nu, men jeg mener det vokser hurtigt og bliver ...

  • Spørg Bolius

    Svejsning mellem vinyl

    Vi har fået vinyl på vores badeværelse. Det gik helt galt 1. gang, så nu er det lagt på 2. gang. Samlingen mellem gulv og væg i brusek...

  • Spørg Bolius

    Sænkning af loft - brædder eller stål lægter?

    Vi skal sænke loftet i vores køkken i en gammel etageejendom. Jeg er i tvivl om, hvorvidt konstruktionen, der skal bære gipsloftet er l...

  • Spørg Bolius

    Dampspærre i vådrum

    I gammelt badeværelse i etageejendom skal badeværelses renoveres. Loftet skal sænkes så der gøres plads for el instllationer og ventila...

  • Spørg Bolius

    Garage ydervægge, træskelet

    Jeg skal til og lave et træudhus med dobbelt garage. Ydervæggene skal laves som skelet med lærketræs beklædning. Mit spørgsmål går på, hvad jeg samler skelettet...

  • Spørg Bolius

    Skal jeg lægge sten rundt om husets mure?

    Græsplænen går helt op mit nye hus’ mure. Er det en god idé at lægge sten fliser rundt om huset ift. fugtdannelse?

  • Spørg Bolius

    "Opfriskning" af badekar

    I min nyindkøbte ejerlejlighed er badekarret meget slidt. Kan I anbefale et firma til "re-emaliering"?