Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    isolering af beton kældergulv

    Hej Bolius Min kæreste og jeg har netop købt en muremester bungalow fra 1944 med fuld kælder. ydervæggene er efterisoleret. men det e...

  • Spørg Bolius

    Krukker på altanen i vintervejret

    Ved I, om der findes en slags 'vinterfrakke' til krukker, som kan beskytte planternes rødder om vinteren ude på altanen? Jeg tænker på, ...

  • Spørg Bolius

    Lyserød skimmelsvamp i kælder fra 1957 - Hvor farlig er den?

    Har en del angreb af lyserød skimmelsvamp. Forholdsvis nem at fjerne med klorin. Er dette nok? Kan den sprede sig til etageadskillelsen og hvor farlig er den?

  • Spørg Bolius

    Loftshøjde i sommerhus

    I vores sommerhus (helårsbeboelse nu) er loftshøjden i stue, køkken og entre ca. 225 cm. Jeg mener lovgivningen siger mindst 23o cm. ...

  • Spørg Bolius

    beskæring af gammel tjørnehæk

    Jeg har en 50 år gammel tjørnehæk, som med tiden er blevet ret bred. Jeg overvejer at fjerne alt helt ind til stammen. Hvornår er det be...

  • Spørg Bolius

    Anbefalede lys intensiteter (lux) i forskellige boligrum

    Jeg har gang i en større ombygning af mit hus og ville gerne høre, om der er en oversigt over anbefalede lys intensiteter (lux) i forskell...

  • Spørg Bolius

    Husforsikring til bindingsværkshus

    Hej Vi har købt et hus fra 1930 der har røde mursten og bindingsværk. Vi er i gang med at finde en husforsikring men der er ingen der v...

  • Spørg Bolius

    behandling af fugtige mursten?

    Hej. Vi har i juni fået installeret en udendørsbruser med koldt og varmt vand op ad husmuren. Vores hus (fra 1954) er med høj betonsokkel...

  • Spørg Bolius

    Gipspladeloft i badeværelse?

    Skal der anvendes vådrumsgipsplader til loftbeklædningen i et badeværelse med bruseniche som i loftet er adskilt fra det øvrige rum, som har håndvask og...

  • Spørg Bolius

    Skimmelsvamp i varmluftkanaler?

    Vi har en villa fra 60'erne, hvor kanalerne til luftvarmeanlægget går under jorden. Vi vil gerne vide, om der kan komme skimmelsvamp i kanalerne.