Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Frostsprængte sten - vil vandskuring forhindre yderligere skade?

    Hvad kan du gøre ved frostsprængninger i murværket? Er det en god ide at vandskure? Se, hvad eksperten svarer.

  • Spørg Bolius

    Ny tilbygning - hvordan finder vi mursten der passer til de oprindelige fra 1952?

    Hej Bolius Vi har et hus fra 1952 med gule mursten. Vi skal bygge til og står derfor og har brug for mursten der matcher den farve mursten ...

  • Spørg Bolius

    Røgalarm - afstand til ventilation?

    Hej hos Bolius Jeg vil høre jer, om I ved, om der skal være en bestemt afstand til ventilationsanlæggets indblæsnings-/udsugningsventil...

  • Spørg Bolius

    Hvad hvis jeg fælder naboens træ?

    Hej Vores nabo har en 25 meter høj kinesisk vandgrand stående 2 meter fra fælles skel. Om efteråret smider det alle nålene, som fylde...

  • Spørg Bolius

    Bestemmer forsikringsselskabet hvilken håndværker vi skal bruge?

    Kære Bolius <br /><br />Vi har en forsikringssag på vores ejerbolig, da der er konstateret skimmelsvamp. Forsikringsselskabet har sendt op...

  • Spørg Bolius

    VVS arbejde er udført af ikke Autoriseret installatør - hvem har ansvaret?

    Kære eksperter Jeg har to spørgsmål: 1) Jeg har for nylig fået total renoveret mit badeværelse, men har efterfølgende fundet ud af, at...

  • Spørg Bolius

    Kan papirisolering holde mus ude af sommerhuset?

    Hej Bolius Vi skal til at bygge om i vores sommerhus, her i løbet af en måned.<br /><br />Vi har haft problemer med mus. Er der noget,...

  • Spørg Bolius

    Skal sælger sikre at skel mod nabo, og dermed grundens størrelse er korrekt afsat?

    Jeg er af vores grundejerformand blevet oplyst, at han via tegninger af grundene kan se, at jeg mangler ca. 4 meter x 34 meter grund, som på et eller andet...

  • Spørg Bolius

    Hvordan opbygger jeg gulvkonstruktionen med gulvvarme?

    Bolius Ekspertpanel Spørgsmål jeg håber I kan give mig svar på. Jeg står og skal omlægge et bestående, indvendigt trægulv i et Hul...

  • Spørg Bolius

    Renovering af kældervæg og fuger - hvilken puds?

    Hej Bolius<br /><br />En kældervæg fra 1956 bygget af parallelblokke i beton skal renoveres. Når pudsen er hakket af ser jeg, at der er ...