Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvordan reparerer jeg bedst skader på indvendig pudset væg?

    Hej Bolius. Jeg er i gang med en mindre renovation af min andelslejlighed. Og er derfor ved at fjerne alle fodlister, da jeg skal have lagt nyt gulv. Eftersom...

  • Spørg Bolius

    Nabo sag om ulovligt byggeri - skal jeg forfra når huset er solgt og ny nabo overtaget?

    Er jeg i problemer? Klaget til kommunen over naboens opfyldning og flisebelægning langs mit hegn og brugt denne opfyldning til beregning af højde på tilbygning...

  • Spørg Bolius

    Ifølge tilstandsrapport har undertaget restlevetid på 2 år, mens tagstenene har restlevetid på 80 når - betyder det at hele taget skal skiftes om 2 år?

    Tilstandsrapport skriver undertaget kun har en levetid til om 2 år. (Det er 18 år siden huset blev bygget). Der står ingen K3'er eller skader beskrevet på...

  • Spørg Bolius

    Nyt hus - skal vi vælge gasfyr eller varmepumpe?

    Vi skal bygge nyt typehus i foråret 2021, og mangler kun at beslutte varmekilde for at kunne skrive under. Valget står imellem gas og varmepumpe. Lokalplan...

  • Spørg Bolius

    Facaden skal males - skal jeg bede malermesteren om garanti på arbejdet?

    Jeg skal have malet facade på mit hus og arbejdet løber op i ca. 55.000,00 DKK. Skal jeg bede om at få en arbejdsgaranti fra malermesteren eller er der ikke...

  • Spørg Bolius

    Topisoleret hus med ventilationsanlæg - skal vi også følge rådene om at lufte ud med gennemtræk og åbne vinduer?

    Hej . Vi har et hus fra 2013 med ventilationsanlæg. Topisoleret og vinduer med 3-lags glas overalt. I flere artikler skriver i at man bør lufte ud 3x dagligt....

  • Spørg Bolius

    Bolius anbefaler åben dør til sove-/børneværelse om natten - hvorfor ikke vindue på klem og frisk luft udefra?

    Åbne døre til soveværelser om natten? Dette er en kommentar til rådet om at holde døren til børneværelset åben om natten. Jeg forstår ikke, at man ikke nævner...

  • Spørg Bolius

    Kan vi hulmursisolere eller er der risiko - udgift til rådgivning vil tage hele besparelsen?

    Hulmursisolering af hus fra 1960. Vi har haft et isoleringsfirma ude for at se på det. Der er ingen isolering i hulmuren. Vi er bekymret for den...

  • Spørg Bolius

    Gulv af MDF plader i loftrum - er der risiko for fugt og skal pladerne fjernes?

    Hej, Vi er for et år siden flyttet ind i et rækkehus fra 1956. Der var, de vi flyttede ind isoleret helt tæt op til taget/teglene. Dette blev vi anbefalet at...

  • Spørg Bolius

    Hvordan reparerer jeg bedst skader på sokkel - det er et ældre hus?

    Vores hus fra ca. 1835 trænger til at få repareret soklen flere steder. Hvad er det rigtige at reparere med? Skal det efterfølgende have speciel sokkel maling?...