Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvordan griber jeg et hussalg til min søn an?

    Min søn vil gerne købe mit hus, når han er udlært til efteråret. Hvordan griber vi det bedst an, når vi også ved, der er en del fejl som skal udbedres? Her kan...

  • Spørg Bolius

    Må jeg bo i en vogn året rundt?

    Jeg er pensionist med en del af pensionen bundet i mit hus. Når jeg om tre år sælger, forventer jeg at flytte ind i en Wohlwagen, på et jordstykke, jeg kan leje...

  • Spørg Bolius

    Må mit udhus laves til kontor med vand og toilet?

    Nu, hvor jeg er på vej på pension, vil jeg gerne have et lille arbejdsværelse, hvor jeg kan fortsætte med at udføre småopgaver for kunder, og sidde i fred og ro...

  • Spørg Bolius

    Kan vi ombygge vores hus til et tofamiliehus?

    Vi bor i det hele rigtige kvarter, og i det helt rigtige hus. Vi har 130 m2 i et plan (+ et par andre planer). Men størrelsen på huset og haven kan blive...

  • Spørg Bolius

    Grundejerforening - skal nye vedtægter tinglyses, og må grundejerforeningen bruge penge på at bygge en legeplads?

    i et sommerhusområde, som jeg bebor, er der en lodsejerforening, Der er tinglyst, pligtigt medlems skab og vedtægterne, der er tinglyst er fra 1970 og der er...

  • Spørg Bolius

    Vi kan ikke være på terrassen, når solen skinner, på grund af naboens nye tagsten – hvad gør vi

    Vores nabo har lagt ædel engoberede tagsten på i en glans 29. Vi Bor i et villakvarter men kan ikke holde ud at være på terrassen når solen skinner. Han er...

  • Spørg Bolius

    Vil selv bygge sommerhus af træ og genbrugsmaterialer - hvor finder jeg gode råd og vejledning?

    Hej Jeg har købt en sommerhusgrund og vil selv bygge et træhus så vidt muligt i genbrugsmaterialer. Jeg har ikke den store erfaring udover at jeg har ombygget...

  • Spørg Bolius

    Laminatgulv i nyt hus knirker, firma vil udbedre ved at lime samlinger - er vi nødt til at acceptere den løsning?

    Hej ifm. nybyggeri hvor vi har laminatgulv i hele huset på nær bryggers og bad, har vi reklameret til gulvfirmaet over at gulvet i hele huset knirker rigtig...

  • Spørg Bolius

    Overtaget hus med fejlfri el-rapport, men kan ikke vaske tøj og koge vand samtidig - er det en skjult fejl?

    Vi har overtaget et hus uden nogen særlige anmærkninger i elrapporten, en nu viser det sig, at elkogeren ikke kan bruges i køkkenet, når vaskemaskinen kører....

  • Spørg Bolius

    Nye naboer ønsker en anden højde på hækken end vi har haft de sidste 50 år - kan de kræve det eller har vi vundet hævd?

    Kan man vinde hævd på et fælleshegns højde ? I midten af 1960-erne byggede jeg hus, og i mere end 50 år har fælleshækken (liguster ovalifolium fra 1965) haft...