Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Lerindskud, skal vi fjerne det og isolere eller?

    Hej Vi har fjernet spanske vægge på 1. sal i et villa fra 1933. Villaen er født med mansardtag. Vi er nysgerrig på hvad der er mellem gulvplankerne, bjælkerne...

  • Spørg Bolius

    Må håndværkeren bare ændre til douglasbjælke når ingeniøren har foreskrevet en limtræsbjælke?

    Hej Vi har pt håndværkere der er i gang med at sætte et stort glasparti med havedøre i en ydervæg mod baghaven. Dette har selvfølgelig krævet at de har måtte...

  • Spørg Bolius

    Renovering, hvordan finder vi den rigtige type mørtel til fugerne - både byggeteknisk og farvemæssigt?

    Hej. Vi skal omfuge vores 1923’er villa og har brug for kyndig rådgivning ift valg af fuge. Vi har set mange eksempler, hvor det bliver for gråt eller hvidt. Vi...

  • Spørg Bolius

    Træterrasse - hvilke dimensioner lægter og brædder skal jeg bruge?

    Jeg skal lave en fritliggende terrasse på 3 x 3 meter. “Stopdigging” anbefaler 4 skruer ! En i hvert hjørne. Hvad skal dimensionen være på lægterne, og hvilken...

  • Spørg Bolius

    Ekstraregninger efter vi er i gang med byggeriet - er det fejl eller bare dårlig stil?

    30. Marts gik vi i jorden med et typehus firma. Vi overtager huset om 1 uge men fik i dag en ekstra regning på næsten 40.000 kr for sand. Vi har hjemtaget...

  • Spørg Bolius

    Kan vi vande med regnvand i drivhuset, når vi har asbesttag?

    Er der noget sundhedsfarligt i at benytte regnvand til drivhuset, når det kommer fra et tag med asbest?

  • Spørg Bolius

    Skamskåret Rhododendron hæk - er der håb for at den kan komme sig?

    Jeg har haft besøg af en gartner, som uden aftale herom har savet mine rhododendronbuske ned til under halv størrelse. Det er sket 1/9. Jeg er nervøs for...

  • Spørg Bolius

    Kommunen har via luftfoto konstateret udhuse på grunden som de mener er ulovlige - kan de kræve at jeg søger byggetilladelse?

    Hej Bolius/Tine Jeg har modtaget et brev fra kommunen om at de via luftsfoto har konstateret at der er opført sekundært byggeri der overskrider byggeretten, og...

  • Spørg Bolius

    Revner i nyt epoxy betongulv - er det "struktur" eller fejl der betyder det skal lægges om?

    Jeg har fået lavet et betongulv i maj (designgulv med epoxy) i mit køkken/alrum/gang Mit hus er 15 år , underlaget til betongulvet er beton med gulvvarme ...

  • Spørg Bolius

    Supplerende varme - pejseindsats eller varmepumpe?

    Hej - jeg har en stue på 1. sal med loft til kip og vinduer næsten fra gulv og til toppen af kip. Stuen kan være relativ kold om vinteren og derfor overvejer...