Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Er kondenserende oliefyr tilladt når jeg bor på landet - der er ikke adgang til hverken gas eller fjernvarme?

    Er ikke kondenserende Baxi oliefyr tilladt. Jeg bor langt ude på landet, hvor jeg hverken kan få gas eller fjernvarme.

  • Spørg Bolius

    Kan vi lægge epoxy/microcement gulv direkte ovenpå fliserne?

    Har hvide fliser i entree køkken og bryggers ønsker et epoxy eller cement lign product og kan man lægge det ovenpå fliserne eller skal de fjernes først?

  • Spørg Bolius

    Vi har brændeovn - kan vi selv måle partikelniveauet og sikre indeklimaet?

    Vi har brændeovn i køkkenet, der fungerer som husets primær varmekilde. Hvordan kan jeg måle vores indeklima/partikelniveau?

  • Spørg Bolius

    Tør vi købe hus placeret lavtliggende og med høj befæstigelsesgrad - hvad kan vi gøre for at undgå skader hvis vandet kommer?

    Hej - Er der nogen form for afhjælpning/nyforanstaltning man kan etablere ift en grund med høj befæstigelsesgrad dvs huset ligger i en lavning og derved er den...

  • Spørg Bolius

    Nye altaner, ændringer betyder at værn ikke er sikkert for børn, hvad kan jeg som beboer gøre?

    Udvidelse af ca 100 altaner Jeg er betænkelige ved den sikkerhedsrisiko der er ved at betonhøjden over gulv er 68 cm, og at der herfra er et mellemrum på 29 cm...

  • Spørg Bolius

    Vi er ikke tilfredse med det håndværkeren laver - hvordan sikrer vi resultatet og kan vi komme ud af aftalen?

    Kære Bolius, Vi har købt en ældre andelslejlighed, hvor vi har totalrenoveret lejligheden herunder badeværelset. Badeværelses renoveringen består af omlægning...

  • Spørg Bolius

    Kan murværket rengøres og blive pænt igen?

    Har I et forslag til, hvordan man kan rengøre murværket

  • Spørg Bolius

    Skimmel i loftrummet, i tilstandsrapporten K3 ventilation utilstrækkelig - hvad gør vi ved det?

    Hej Bolius. Min kærsete og jeg købte for et år tids siden en villa fra 1930 i Odense. Boligen står generelt flot, men dog med et problem vi ikke kan finde ud...

  • Spørg Bolius

    Købt projektlejlighed, det viser sig at der intet lys er monteret i badeværelset - er det lovligt?

    Vi har købt en projektsalgslejlighed. Vi har fået at vide at badeværelset ikke bliver afleveret med lys/spot. Det er x-tra som vi selv skal betale. Vi troede at...

  • Spørg Bolius

    Hvor bred skal en bøgehæk være, og hvor bredt skal bedet under være?

    Jeg har plantet ny bøgehæk, og vil i den forbindelse høre til, hvor bred "beddet" bør være? Altså bredde af selve bunden af hækken. Jeg vil gerne have skåret...