Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Maleren har brugt udendørs maling inde i min lejlighed - hvem har ansvaret og hvad kan jeg gøre for at få det fjernet?

    Kære Bolius. Jeg har fået malet inde i min lejlighed med Fyggers Facade Silikat maling - som er udvendig maling. I løbet af en måned måtte jeg flytte ud -...

  • Spørg Bolius

    Kan vi få bygget et nyt hus i genbrugsmursten - til vores tid som pensionister?

    Kære Bolius Beklager at jeg ikke kunne finde et emne/en overskrift, der passede ! Jeg er "faldet over" dels gamlemursten.dk og dels ahentreprise.dk. Websites,...

  • Spørg Bolius

    Vil rive ned og bygge om - kræver det nedrivningstilladelse og screening for PCB m.v.?

    Kære Bolius Jeg har købt en landejendom med et gammelt stuehus. Stuehuset skal rives ned og der skal bygges et nyt. Da jeg ikke skal bo i det gamle stuehus vil...

  • Spørg Bolius

    Nye vinduer viste sig at have pålimede snydesprosser og ikke 3 ruder - er vi blevet snydt?

    Vi har købt 6 bondehus vinduer hos Klar vinduer. På fakturaen står der bondehusvinduer med 6 ruder. Nu viser det sig at vinduerne er lavet med 2 store ruder i...

  • Spørg Bolius

    Professionel efterisolering har givet skimmelsvamp i huset - dækker forsikring eller har isoleringsfirmaet ansvaret?

    Hej Jeg ejer et gammelt hus fra 1938. I 2013 fik jeg efterisoleret mit loft ved, at der blev sprøjtet glasuldsgranulat ind på loftet. Opgaven blev udført af et...

  • Spørg Bolius

    Overvejer at købe huset trods nogle sætningsrevner, lofter der hænger og fejl ved tag- er det for risikabelt?

    Hej vi har været ude og kigge på et hu vi er meget interesseret i. der er dog nogle ting der skaber bekymring. 1) der er lavet en tilbygning hvor der er en...

  • Spørg Bolius

    Borebiller - kan det passe at forsikring først dækker hvis jeg lader stå til så længe at træet svækkes?

    Jeg har borebiller og forsikring antyder at hvis jeg bare lod stå til SÅ dækker de, men da træet ikke er gennem ædt dækker de ikke. Kan det passe?

  • Spørg Bolius

    Udlejning af hus - hvordan sikrer jeg mig at huset passes og at jeg kan komme af med lejerne igen?

    Kære Bolius Jeg har købt min fars hus efter hans død og har i stand sat det, så nu ønsker jeg at leje det ud. Jeg har læst meget om udlejning, men jeg synes...

  • Spørg Bolius

    Asbest i loftrum - skulle det have stået i tilstandsrapporten eller dækker ejerskifteforsikringen?

    Hej, Vi har købt et etplans hus fra 1973 hvor der er et loftrum vi så kan sætte kasser og andet man ikke bruger til daglig op. Vi har nu konstateret at der...

  • Spørg Bolius

    Nedlagt konvektorgrav lugter af kælder - hvordan isolerer jeg så jeg kan lægge gulv?

    Hej. Jeg har en konvektorgrav, hvor radiatoren er fjernet. Den måler 320x40x45cm. Der lugter af gammel kælder fra den, så jeg har tænkt at man kunne beklæde den...