Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Er omfangsdræn en god ide - nu hvor vi alligevel er i gang med renovering?

    Vi er igang med at renovere hus fra 1939. Vi har besluttet at isolere kælderen udefra. Alle vi snakket med siger at vi skal etablere omfangsdræn, “når vi...

  • Spørg Bolius

    Kan vi få ansvaret hvis en person kommer til skade ved sprængning/hærværk af vores postkasse?

    I en af jeres artikler om nytårshærværk skriver I, at man kan konstruere en spærreanordning i postkasseåbningen for at forhindre fyrværkeri i at sprænge...

  • Spørg Bolius

    Fået 3 tilbud - kan jeg vælge frit mellem dem eller skal jeg tage det billigste?

    Hvordan er reglerne for valg af entrerenør i en udbudsrunde som privat person? Jeg har indhentet 3 tilbud på renovering af mit hus via tilbudsmateriale udsendt ...

  • Spørg Bolius

    5 års eftersyn, garanti, byggeskadeforsikring - hvad gælder for mig?

    Jeg har et nyt hus fra 2017 (bygget efter 2020-reglerne), hvor jeg ikke har "købt" et 5 års eftersyn, da jeg indgik kontrakten med byggefirmaet. Jeg har...

  • Spørg Bolius

    Ombygning, nyt gulv og gulvvarme - hvordan med radon?

    jeg er i gang med ombygning af en stald til bolig nr 2. hvad siger reglerne om radon, da vi skal have gulvvarme og gulvet skal brydes ned.

  • Spørg Bolius

    Kommunen forlanger noget af mit byggeri revet ned - kan de det?

    jeg har fortaget en del byggeri som jeg desværre ikke har søgt om . men en del af dette troede jeg ikke man skulle søge om, så nu beder kommunen mig fjerne det...

  • Spørg Bolius

    Udlejning sommerhus - er der regler for antal dage?

    Jeg har forsøgt forgæves at finde et svar på nettet om hvor meget man må leje sit sommerhus ud igennem Airbnb. Men da I har en artikel om udlejning af sommerhus...

  • Spørg Bolius

    Gulvafhøvling eller gulvafslibning hvad er forskellen?

    I skriver, at der ved gulvafslipning bør være mindst 4 mm ned til fer'en, hvis gulvetet skal kunne bære. Men I skriver ikke hvor meget der skal være ved en...

  • Spørg Bolius

    Mus bag skab - skulle ejerskifteforsikring dække når der er sprække mellem gulv og væg?

    Vi har, i forbindelse med udskiftning af opvaskemaskine og ovn fundet ud af, at vi har mus bag/under køkkenet. Som det ses på billedet var der fyldt med...

  • Spørg Bolius

    Stor revne i væggen - hvad gør vi nu?

    Revner i mure, hvad gør vi. Vi tror det er fundamendet der har sat sig i den tørre sommer. Huset er over 100 år.