Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Er svampene i græsplænen giftige?

    Min datter har en græsplæne med svampe i , jeg ville høre om de er giftige?og hvordan man får udryddet dem?

  • Spørg Bolius

    Fugen repareret med cementmørtel - burde jeg have brugt kalkmørtel?

    Hej Bolius, Vi købte sidste år en murermestervilla fra 1920'er. Her i sensommeren opdagede vi enkelte fuger under vinduer/hoveddøren, som trængte til at blive...

  • Spørg Bolius

    Afløb i bad, er det VVS eller kloak arbejde - og hvilken autoriseret håndværker skal vi kontakte?

    Afløb forlænges, VVS eller kloak arbejde? Har forsøgt at finde svar på nettet, og forhørt mig med flere VVS'er og kloakmestre, men får to svar. VVS'erne siger...

  • Spørg Bolius

    Kan hus med energimærke D renoveres så det bliver som nybygget A2020?

    Hej Bolius. Er lidt i tvivl om jeg er under den rigtige kategori men jeg har kigget på et hus det koster 195.000,00 kr. som så vidt jeg kan forstå mest af alt...

  • Spørg Bolius

    Købt hus med tæring i skorsten, forsikring og sælger vil ikke dække - er det fejl eller slid?

    Hej Bolius! Vi købte et hus opført i 1960'erne og overtog hen over sommeren. Kort tid efter overtagelse kom skorstensfejeren på sit årlige gennemsyn af...

  • Spørg Bolius

    Fældet træ skåret op til siddepladser i haven - hvilken behandling gør dem holdbare?

    Vi har fældet et stort piletræ og skåret stammen op i stubbe som vi vil bruge til siddepladser rundt om bålplads. vi vil gerne træbeskytte top og bund men er i...

  • Spørg Bolius

    Hvordan kommer vi af med lugten af fugtigt sommerhus?

    Vi har et sommerhus på Læsø . et bjælkehus , bygget i 1972. De sidste 20 år har der været en skarp jordslået lugt i huset, som hænger i tøjet også efter man har...

  • Spørg Bolius

    Taget skal lægges om, firmaet er lukket og ikke medlem af garantiordning - hvem skal så betale?

    Har haft et firma til at lave tag, men det viser sig at det er lavet forkert og skal laves om, men firmaet er lukket. de var desværre ikke med i dansk byggeri...

  • Spørg Bolius

    Må man trække el kabler langs fodpanelerne - eller skal de fræses ind i væggen?

    Jeg har fået udført en renoverings opgave, hvor alle elinstallation skulle flyttes og skjules i væggen. I den forbindelse var der tale om, at el kabler og stik...

  • Spørg Bolius

    Kan undgå regnvandet fosser ind hvis vi lukker sokkelrist?

    Hvis man skal "lukke" en gammel sokkelriste på et hus fra 1928 hvor regnvand fosser ind -ved skybrud- og eventuelt erstatte med en svanehals- hvad for type...