Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan understrygning erstatte smuldret undertag - så vi undgår at udskifte selve tegltaget?

    Hej Bolius J Jeg har er tag som kan holde i ca. 100 år. Og taget er nu 45 år. Derfor er jeg ked af at skulke skifte det/ også på grund af  miljøet. Men...

  • Spørg Bolius

    Terrassebrædder komposit holder ikke - er bambus et vedligeholdelsesfrit alternativ?

  • Spørg Bolius

    Kan man male fliser i badeværelset og hvordan?

    kan man male badeværelsefliser og hvordan ?

  • Spørg Bolius

    Tør vi købe villalejligheden - eller betyder de nye ejendomsvurderinger risiko for faldende salgspriser?

    Overvejer at købe en villalejlighed få Frederiksberg, men er bekymret for 2024 skattestigningernes effekt på værdien af lejlighederne, da min tidshorisont i den...

  • Spørg Bolius

    Er det skimmelsvamp vi har fundet under tapetet?

    Er det skimmelsvamp jeg har fundet i hjørnet under tapetet.

  • Spørg Bolius

    Kan jeg flytte en 15 år gammel laurbær hæk?

    Kan jeg flytte en 15år gammel laurbær hæk har skåret den ned på 180 cm og er 50 cm bred jeg vil grave den op med en traktor for og komme godt ned under rødderne

  • Spørg Bolius

    5 års eftersyn, udbedring af svindrevner giver farveforskelle - kan vi kræve at hele rummet bliver malet?

    Som man ser så mange andre steder i forbindelse med nybyggeri, er der konstateret svindrevner ved samlingerne i beton-elementerne ved 5-års gennemgangen af...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg gøre kældervæggene vandtætte med Vandex eller et andet materiale?

    Kommer kælderrummet til at fungere som en ‘plastpose’ hvis væggene mod terræn behandles med vandglas el. VANDEX ? Hvis nej; hvilket materiale er derefter at...

  • Spørg Bolius

    Krybekælder isoleret med papiruld - skal jeg være bekymret for fugtskader og skimmelsvamp?

    Jeg har fået isoleret min krybekælder med Papiruld (75-100 mm) efter at de gamle Rockwool plader var fjernet. Så langt, så godt. Men efter arbejdet i foråret...

  • Spørg Bolius

    Er skægkræ farlige, og hvordan kommer vi af med dem?