Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvor stor varmepumpe har vi brug for, 6W eller 10W - der er jo stor forskel på både ydelse og pris?

    Jeg har fået 3 tilbud på en L/V varmepumpe til vores hus fra 1946, men den foressåede effekt på pumpen (og prisen) varierer meget, fra 6kW til 10kW. Hvilken...

  • Spørg Bolius

    Nyt badeværelse - hvorfor er det mere besværligt at lave gulv over krybekælder end hvis badeværelset havde været på 1. sal?

    Vores parcelhus har en 160 cm dyb krybekælder. Vores badeværelse bliver renoveret. Vores håndværker siger, at efter der er bygget støttemur rundt hele kanten af...

  • Spørg Bolius

    Der bygges på nabogrund, så man fra 1. sal kan se direkte ind til os - er det lovligt?

    En boligforening vil  40 lejligheder på en grund der støder op til vores. Vi bor 2,5 m fra skel Der bygges 2 etager ind til os med terrasse vendt ind mod os,...

  • Spørg Bolius

    Vil gerne bo mindre - hvad betyder det skattemæssigt hvis jeg udlejer halvdelen af huset?

    Jeg har et hus på ca. 180m2 der nemt kan deles i to, 130 og 50. Jeg ønsker selv at bo småt. På boligberegner.dk kan jeg ud fra postnummer og m2 se at jeg bør...

  • Spørg Bolius

    Kan naboens ukrudtsmiddel have ødelagt vores 30 år gamle hæk?

    Er det muligt at produkt til bekæmpelse af ukrudt, kan bekæmpe/ødelægge en 30 år gammel hæk? Vi har en 30 år gammel ligusterhæk placeret i skel og som...

  • Spørg Bolius

    Ny belægning i indkørsel betyder at vandet løber ind til naboen - har jeg eller naboen ansvaret?

    Jeg har for nylig fået lagt fliser i min indkørsel (76 m2). Før var der kun to smalle spor, grus og græs. Firmaet sagde, at fortorvet op til indkørslen lå højt,...

  • Spørg Bolius

    Kan ekstra rengøring med ovnrens skade selvrensende ovn?

    Vi har en selvrensende pyrolyseovn, som vi har renset med ovnrens (Sterling Ovn- og Grillrens). Spørgsmål: 1. Ødelægger man noget i ovnen, hvis man bruger...

  • Spørg Bolius

    Tilbygning - hvordan opfylder og dokumenterer jeg kravene (i BR18) til isolering og tæthed?

    Jeg har et sommerhus hvor jeg påtænker at ombygge en overdækketterrasse til stue / udestue og er usikker på  hvilke krav der gælder hvis det er en stue vs...

  • Spørg Bolius

    Ny vandhane til køkkenet - er det en god ide at vælge armatur der ioniserer og renser vandet?

    Hej Bolius Vi skal udskifte vores helt alm. køkkenvandhane + vil gerne have renset vand. Vi har set 1 annonce fra produkt der Ioniserer vandet De skriver.: 5...

  • Spørg Bolius

    Ny isolering mod uopvarmet loftrum - hvordan med dampspærre og hvilken type isolering skal vi vælge?

    No name 05. dec 22:21 Hej Bolius, Vi bor i et hus fra slut 1970’erne med uudnyttet loftsrum. Al isoleringen i loftsrummet skal fjernes grundet asbestforurening...