Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hus fra 1961 - er denne el-installation lovlig?

    Hej Bolius Vi har et hus fra 1961, hvor det meste er renoveret. Nogle få steder var de oprindelige ledninger muret/støbt ind i væg/loft og det pillede vi ikke...

  • Spørg Bolius

    Naboen er ekstremsamler og har fyldt grunden med skrotbiler og hårde hvidevarer - er der nogen lov mod det?

    Vi har her på stikvejen en rigtig samler-samlersyge eller ekstremsamler? jeg ved det ikke men det er lykkedes ham at få placeret både skrotbiler og måske 50-60...

  • Spørg Bolius

    Nye naboer har savet grene af vores træer og sat ny hæk - må de det uden det er aftalt med os?

    Må nye naboer save grene af vores træer, fjerne beplantning og plante ny hæk - uden det er aftalt med os?

  • Spørg Bolius

    Har lige købt sommerhus, bør det stå opvarmet til 10 grader i vinter - eller bliver det for dyrt?

    Hej Bolius Jeg har lige købt et sommerhus. Jeg er i tvivl om jeg skal lade lidt varme stå bare på 10 grader, når jeg ikke er der. Jeg er bange for det bliver...

  • Spørg Bolius

    Gamle stofledninger - er de ulovlige og er der sikkerhedsrisiko?

  • Spørg Bolius

    Stolper til carport - skal sokkelsko placeres 5 cm over fliser for ikke at rådne?

  • Spørg Bolius

    Hvor langt ned kan vi beskære træet?

    Hej Bolius. Er det ok at skære træet ved den gule streg (se billede) her i efteråret? Mvh. Jesper.

  • Spørg Bolius

    Kan ozongenerator fjerne det sidste af sommerhuslugten?

  • Spørg Bolius

    Svært at få håndværker, hvis vi selv bygger hvordan så med forsikring fremover?

    Hej Bolius Da det efterhånden er umuligt at få håndværkere til at bistå arbejdet med tilbygning overvejer jeg selvbyg/medbyg på min tilbygning til mit lille...

  • Spørg Bolius

    Håndværker skulle have lavet gulvet færdigt for halvandet år siden - hvad gør jeg?

    Kære Bolius, Som uvildig videnscenter har jeg brug for et fagligt råd. Jeg har et tarkett gulv som fortsat gynger, står uden afslutningslister, ikke...