Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvorfor skal græsset klippes så det er længere om efteråret end om sommeren?

  • Spørg Bolius

    Naboen har hævet terrænet så de har frit udsyn til vores privatliv - er det lovligt og hvorfra skal hækkens højde så måles?

  • Spørg Bolius

    Kan håndværkeren forlange at få en del af betalingen inden arbejdet går i gang?

    Kan en håndværker kræve en aconto betaling inden han er gået i gang med arbejdet?

  • Spørg Bolius

    Alt blev vådt i byggeperioden - skal vi være bekymrede for skader når huset står færdigt?

  • Spørg Bolius

    Store sølvfisk - er det skægkræ, og hvordan kommer vi af med dem?

  • Spørg Bolius

    Skal bygge nyt hus i haveforening - hvordan sikrer jeg at det bliver bæredygtigt?

    jeg skal have bygget et helt nyt hus i et haveforeningshus, gerne bæredygtigt, på ca 100m2. Hvordan finder man gode firmaer, der kan levere den slags. Har I en...

  • Spørg Bolius

    Vi hører trinstøj hver gang, vores overbo går rundt – hvilke regler er der?

    Hej Kan I hjælpe os med udfordringer i form af trinlyde fra vores overbo. Vi er ny indflyttet i ejerlejlighed, som er nybyggeri, opført i årene 2017 til 2020....

  • Spørg Bolius

    Kan vi lukke for for varmen i vinterperioden - huset er bygget som helårshus men bruges som flexbolig?

    Jeg ejer en lille murermestervilla der har energimærke B. Den skal fremover benyttes som flexbolig (sommerhus). Der er en varmepumpe som forsyner gulvvarme i...

  • Spørg Bolius

    Nye vinduer - skal det være med 2 eller 3 lag glas?

  • Spørg Bolius

    Generes af støj fra naboens varmepumpe - er der ingen regler?

    Vores nabo har placeret en varmepumpe ved hækken - som står i skel. Der er en uudholdelig infernalsk støj, som giver stress og gener.