Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan vi selv tætne taget - med skumfuge?

  • Spørg Bolius

    Naboens varmepumpe generer vores nattesøvn – hvad kan vi gøre, og hvordan måler vi støjen?

    Til Bolius I 2019 fik vi nye naboer, som byggede et nyt stort hus med tilhørende varmepumpe. Desværre medførte det en støj, vi ikke tidligere har været udsat...

  • Spørg Bolius

    Hvad gør vi når omfangsdræn ikke er tilstrækkeligt til at holde vandet ude af kælderen?

    Jeg har en kælder der har fået lagt omfangsdrænet for 3 år siden. Men her under det store snefald er der nu begyndte af sive vand ind i samlingen mellem gulv og...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg male garagen nu i vinter - eller skal jeg vente til foråret?

  • Spørg Bolius

    Gammel lejlighed - må jeg åbne mellem køkken og stue ved at fjerne murstenene, hvis jeg bevarer den bærende trækonstruktion?

    Hej, jeg bor i en gammel lejlighed på Nørrebro i København på 3 sal med en 4 sal over mig. Jeg drømmer om at fjerne en bærende væg imellem min stue og mit...

  • Spørg Bolius

    Kan alle typer planter dyrkes kun i vand uden jord? - og bliver vandet for varmt i sydvendt vindue?

    Hej Det var en fin artikel om hydroponisk dyrkning, men jeg mangler svar på hvorvarmt vandet må blive hvis planterne står i vindueskarmen. De vinduer hvor jeg...

  • Spørg Bolius

    Vil denne traditionelle træbeklædning sikre mod mus i træhusets facade?

    Kære rette vedkommende Jeg har et spørgsmål ang. konstruktionen af ydervæggen i træhuse for at udgå indtrængning af gnavere. Jeg har ladet mig fortælle at den...

  • Spørg Bolius

    Hvilken fugefarve skal vi vælge til hvide fliser i hvidt køkken?

  • Spørg Bolius

    Skal bygge nyt hus tæt på jernbane - hvordan sikrer vi os bedst mod støjen?

  • Spørg Bolius

    Skade klinkegulv - forsikring vil lægge nyt gulv ovenpå de gamle fliser, er det ok?