Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Været væk fra mit værelse i 14 dage og kommer hjem til skimmelsvamp - kan det opstå så hurtigt og kan jeg redde min boxmadras?

    Jeg har været ude af min lejlighed nogle uger, og da jeg kom tilbage var der skimmelsvamp på en væg. Jeg har aldrig haft problemet, da jeg lufter ud flere gange...

  • Spørg Bolius

    Er det muligt behandle det gamle olierede gulv - så vi får et pænt lyst gulv?

    Vi har et gammelt naturolieret plankegulv, men vi ønsker i stedet for et hvidskuret gulv, da gulvet er meget mørkt. Er der en måde man kan lysne eller hvidskure...

  • Spørg Bolius

    Vi har gasfyr og brændeovn - skal vi udskifte til luft til vand varmepumpe og pillefyr eller jordvarme?

    Vi bor i et 1. plans villa fra 1970 på 192 m2 og har gasfyr. Vi overvejer at få en varmepumpe. Men ved ikke hvilken model der er bedst. Luft-vand/luft-luft...

  • Spørg Bolius

    Udvendig efterisolering sommerhus -er det nødvendigt at fjerne den gamle bræddebeklædning?

    Vi skal have ny træ beklædning på sommerhuset, lavet i lærke træ. Vi vil samtidig isolere med 100mm glasuld extra uden på. Kan vi montere den nye ydervæg uden...

  • Spørg Bolius

    Fugt og kondens i soveværelset - kan affugter eller luftrenser give bedre indeklima?

    Kære Bolius, Vi lider af en del fugt i vores soveværelser. Selv hvis dørene står åbne, ender vinduerne med at dugge halvt til af kondenseret fugt (har vedhæftet...

  • Spørg Bolius

    Varmer mit (billige) morgenrundstykke i ovnen - men bliver det egentlig lige så dyrt som at købe et nybagt hos en god bager?

  • Spørg Bolius

    Kan vi finde ud af om vi bruger mere eller mindre vand og varme - end en gennemsnitsfamilie?

    hej, Hvis man ønsker at sammenligne sit eget forbrug af vand, varme og el - findes der så nogle gennnemsnitsbetragtninger og vejledende forbrug i

  • Spørg Bolius

    Mørtelfuger i murværk stadig ikke tørre efter 13 år - hvad kan det skyldes og hvad kan der gøres ved det?

    Jeg har en mørtelfuge som ikke er tør, det er konstateret efter prøveboring ca. 4-5 cm ind i fugen, derefter blev der hældt en væske ind som så blev lilla. f ...

  • Spørg Bolius

    Nye vinduer i andelsforeningen - kan nye tætte vinduer betyde mere fugt og dermed dårligere indeklima?

    Jeg bor i en andelsboligforening, som består af to ejendomme fra ca. 1890, hvor vinduerne trænger til udskiftning. Vi påtænker 3-lags alu-trævinduer....

  • Spørg Bolius

    Kan vi genbruge gamle gasbetonsten til garagevæg?